Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів основної й старшої школи 

Рівні навчальних досягнень: I. Початковий

1 бал - Учні розрізняють об'єкти вивчення.

2 бали - Учні відтворюють незначну частину навчального матеріалу, мають нечіткі уявлення про об'єкт вивчення.

3 бали - Учні відтворюють частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконують елементарні завдання.

Рівні навчальних досягнень: II. Середній

4 бали - Учні з допомогою вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, можуть повторити за зразком певну операцію, дію.

5 балів - Учні відтворюють основний навчальний матеріал, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять, правило.

6 балів - Учні виявляють знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповіді їх правильні, але недостатньо осмислені. Вміють застосовувати знання при виконанні завдань за зразком.

Рівні навчальних досягнень: III. Достатній

7 балів - Учні правильно відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти, вміють наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролюють власні навчальні дії.

8 балів - Знання учнів є достатніми. Учні застосовують вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролюють власну діяльність. Відповіді їх логічні, хоч і мають неточності.

9 балів - Учні добре володіють вивченим матеріалом, застосовують знання в стандартних ситуаціях, уміють аналізувати й систематизувати інформацію, використовують загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією.

Рівні навчальних досягнень: IV. Високий

10 балів - Учні мають повні, глибокі знання, здатні використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення.

11 балів - Учні мають гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовують їх у різних ситуаціях, уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми.

12 балів - Учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення.

Як аналізувати текст історичного джерела

Алгоритм детального аналізу

історичного тексту

(І варіант):

1.    Що це за документ, вид документа:

1)   запис у щоденнику;

2)   лист (приватний чи офіційний);

3)   спогади;

4)   публічне звернення чи заклик;

5)   політичний документ (звіт, протокол, резолюція, урядова постанова, декларація тощо);

6)   дипломатичне послання, акт, нота; уривок з історичного дослідження?

2.    Хто є автором/авторами документа (приватна особа, офіційна, анонім)?

3.    Яка політична, національна, етнічна, службова приналежність автора? Яким чином це впливає на його ставлення до подій?

4.    Чи є в документі інформація, яка підтверджує, що він базується на особистому досвіді чи на причетності автора до згадуваних подій?

5.    Чи був автор очевидцем того, що сталося, або ж брав безпосередню участь у подіях?

6.    Чи є в документі які-небудь факти, які допомагають робити висновок щодо мети появи документа? Кому адресований текст?

7.    Коли з’явилося джерело? Чи був документ написаний у той час, коли сталася подія, відразу після неї чи декілька днів, тижнів, місяців чи навіть років по тому?

8.    Автор просто повідомляє про ситуацію, передає інформацію або описує те, що сталося, чи ж документ містить також погляди, висновки і рекомендації?

9.    Чи намагається автор дати об’єктивний та осмислений опис того, що сталося?

10.                       Чи є в документі які-небуть твердження чи фрази, які свідчили б про уподобання чи упередження автора проти якої-небудь групи людей чи точки зору?

11.                      Чи є в тексті факти, що дозволяють вам вважати цей документ достовірним джерелом інформації?



 

Алгоритм детального аналізу

 історичного тексту

(ІІ варіант):

1.    Оберіть спосіб роботи: перегляд, читання, вивчення. Ознайомтесь із джерелом, визначте:

·       автора, співавтора, учасників його підготовки;

·       час і місце  створення тексту (за його змістом);

·       як вплинули історичні умови на його створення.

 

2.    Визначте:

·       мету автора(ів) тексту.

        вид джерела (лист, щоденник, архівний документ тощо);

·       що собоюявляє тест: поданий повністю чи уривок;

·       про що йдеться в даному тексті.

 

3.    Вивчіть  та проаналізуйте зміст тексту.

·       Спробуйте зрозуміти, виділити його основні положення.

·       Подумки поділіть зміст тексту на змістовні частини, виділіть головні думки кожної частини.

·       Під час вивчення тексту формулюйте головні думки джерела й записуйте їх у вигляді тез або цитат, ключових слів.

 

4.    Оцініть ступінь достовірності викладених у тексті відомостей.

·       Чи є автор безпосереднім свідком того, про що пише?

·       Первинність або вторинність інформації.

 

5.    Визначте:

·       Чи є автор представником нової точки зору або він пропонує ексклюзивний погляд на події;

·       В яких ситуаціях можна використовувати цю інформацію.

 

6.    Виявіть значення джерела та інформацію, що в ньому міститься для сучасності та для кожного з нас.

7.    Дайте узагальнюючу оцінку даного джерела.


Методичне забезпечення навчального кабінету

1. Основна нормативно-правова документація

2. Програма з предмета

3. Методичні рекомендації щодо вивчення предмета

4. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

5. Матеріали ППД. /Самоосвіта

6. Тематичні папки.Матеріали підготовки до ДПА, ЗНО

7. Дидактичний матеріал. Тести з предмета./Матеріал для організації контролю знань. Наявність варіантів контрольних робіт

8. Інструкції до лабораторних і практичних робіт (біологія, фізика, хімія)

9. Наочні посібники, прилади, моделі. ТЗН

Загальні питання роботи кабінету

1. Положення про навчальний кабінет

2. Паспорт кабінету

3. Звіт та план роботи кабінету. Перспективний план дообладнання

4. Інвентаризаційна книга кабінету

5. Список літератури, яка є в кабінеті

6. Перелік таблиць, моделей, діафільмів, слайдів, записів на магнітну стрічку (відеоплівку). Картотека

7. Правила техніки безпеки

8. Журнал реєстрації інструктажів з техніки безпеки (біологія, фізика, хімія, трудове навчання)       

9. Санітарний паспорт (кабінет інформатики).        

Матеріали позакласної роботи

1.  Графіки проведення додаткових занять, консультацій, гуртків, факультативів, курсів     за вибором. План та облік роботи гуртка, факультативу.

2.  Матеріали проведення вечорів, диспутів, КВВ, зустрічей, конкурсів, олімпіад.       

Оформлення кабінету:

-  табличка на дверях;

-  озеленення;

-  стенди (постійні, змінні);

-  естетика оформлення.